Son zamanlarda vizyonda olan BGB evi , evlilik ve sörvayvır proğramları ,
mandıra filozofu gibi filimler ,hangi ülkenin servislerinin tesiri ve hangi
düşüncenin izleriydi.. ?
Jean Jacgues Rousseau'nın ' Doğa Durumuna ' dönüş anlayışı veya
düz insan olma arayışı mıydı ?
Yoksa ,yalan aklın sınırları içinde bir şahsiyet arayışı mıydı ..?
Immanuel Kant'ın , olağanüstü sadelik içinde bulunan çalışma odasında
Jean Jacgues Rousseau'nın fotoğrafı bulunmaktaydı.
Rousseau'nın Kant üzerinde ki etkileri çok derindi.
Kant ve Jean Jacgues Rousseau arasında aslında düşünce şekli ve yaşam
biçimi açısından bir yakınlık bulunmamakla birlikte , kant'ın Rousseau'ya
sevgisi açıktı.
Kant ; 'Yürümeye başlayacağım ve beni hiç bir şey yolumdan
alıkoyamayacak. ' diye kendini fade ederdi.
Königsberg'de yüksek rütbeli subaylar , tüccarlar ve soyluların bulunduğu
çevrede aranan neşeli bir insan ve arkadaştı. Ancak , Bu meziyetleri onun
gözünü hiç bir zaman kamaştırmadı . O, bunları yaşamın bir süsü olarak
görüyor fakat , yaşamın asıl değerini oluşturabilen ve belirleyen şeyler olarak
düşünmüyordu.
Kant için asıl olan ahlak ve ahlakın gerekleriydi.
Galileden önce de Uzay ve yıldızlar vardı. ve uzay , koca bir boşluk ve
karanlıktı. Yıldızlar ise dağınıktı.
Galile ve geometri ile birlikte samanyolları ve kuyruklu yıldız kümeleri ortaya
çıktı.
Uzaya bakan artık bir karanlık görmüyor . Geometrik ve aritmetik bir şekil ve
ahenk keşfediyordu.
Jean Jacgues Rousseau için ise , doğa durumuna dönüş söz konusu idi.
Doğa durumunda insanlar adet ve insanı sınırlayan şeylerden kurtulmuş ve
mutlu idi. O yüzden Rousseau , mutsuz , dağınık , huzursuz ve arayış içinde
bir insan tipini oluşturuyordu.
Kant mutluluğu , duygunun güzelliğinde değil , iradenin yüceliğinde arıyordu.
Kant bu yüzden , kendi varlığı üzerinde ahlaki düşüncesi olmayan bir insanı
mutlu ve huzurlu kabul etmemekteydi.
Ancak , hayvanların kendi varlık ları üzerinde bir düşünceleri olmayacağını
ve kendi varlıkları üzerinde bir düşüncesi olmayan insanların ise, bir
başkaları tarafından idare edileceklerini ifade etmekte idi.
Başkasına tabi insanların insan olmayacaklarını ve insanlıklarını yitireceğini
söylemekteydi.
21. Yüz yılda insanların hep birlikte menfaat ve ticaret anlayışı ile girdikleri
cemaat birlikteliği , yalan aklın sınırları İçinde din anlayışı ve arayışıydı.
BGB ve cemaat evleri , mandıra filozofu ile cemaat imamları ve evlilik
programları ile mut'a nikahları .
Yalın ve yalan aklın , şahsiyet arayışı ve anlayışdı ...
Herkese selam ve sevgilerimle...
* Bağdat / kerrade'de gerçekleşen terörist saldırıda hayatını kaybeden
Ferid Sindi kardeşime Allahtan rahmet , ailesine sabır niyaz ederim.
* yine Bağdat / kerrade'de gerçekleşen aynı terörist saldırıda
yaralanan Abdul Ali Al Gayyas ağabeyime acil şifalar diler ,bu saldırıda
ailesinden vefat eden kardeşlerimize Allahtan rahmet dilerim .
* Gazetemiz yazarlarından İsmail ağabeyimize acil şifalar dilerim.