Çin ve ABD'de yapılan araştırmalarda, bitter çikolata tüketiminin tip 2 diyabet riskini azaltabileceği ortaya çıktı.
İngiliz tıp dergisi The British Medical Journal’da yayımlanan çalışmaya göre, haftada 5 ya da daha fazla porsiyon bitter çikolata tüketmek, tip 2 diyabet riskini %21 oranında düşürebiliyor.
192 BİN KİŞİ ÜZERİNDE YAPILAN ÇALIŞMA
1986-2021 yılları arasında 192 bin kişi üzerinde yapılan araştırmada, çikolata tüketiminin diyabet üzerindeki etkileri incelendi. Çalışmanın bir grubunda çikolata tüketiminin tip 2 diyabete etkisi, diğer grubunda ise sütlü ve bitter çikolatanın etkileri araştırıldı. Araştırma sonucunda herhangi bir çikolata tüketenlerin, hiç çikolata yemeyenlere göre %10 daha az risk taşıdığı belirlendi.
BİTTER ÇİKOLATANIN ÖZELLİKLERİ
Bitter çikolatanın içeriğindeki proteinler ve antioksidanlar sayesinde ödem azaltıcı, kalp ve damarları koruyucu etkileri olduğu tespit edildi. Buna karşın sütlü çikolata tüketiminin kilo alımına neden olabileceği ifade edildi.
KONTROLLÜ TÜKETİM ÖNERİSİ
Araştırma kapsamında katılımcıların diyet ve fiziksel aktiviteleri düzenli olarak takip edildi. Haftalık bitter çikolata tüketiminde artışın, tip 2 diyabet riskini her ek porsiyonda %3 oranında daha da düşürdüğü görüldü. Ancak uzmanlar, daha fazla kontrollü çalışmanın yapılması gerektiğini vurguladı.
Haber Merkezi