ABD Yüksek Mahkemesi'nin, ekonomi dünyasında şok etkisi yaratan tarife kararlarını iptal etmesiyle birlikte küresel piyasalarda dolar kan kaybederken, gümüş fiyatları son iki haftanın en yüksek seviyesine ulaşarak gövde gösterisi yaptı.
TARİFE İPTALİ GÜMÜŞÜ COŞTURDU
ABD Başkanı Donald Trump'ın uygulamaya koyduğu tarife kararlarının mahkeme tarafından durdurulması, dolar endeksinde sert bir geri çekilmeye neden oldu. Bu gelişmeyle birlikte güvenli liman arayışındaki yatırımcılar emtialara yönelirken, spot gümüş fiyatları yüzde 2,76 oranında değer kazanarak ons başına 86,98 dolara kadar tırmandı. Küresel piyasalardaki bu hareketlilik, ABD borsalarında işlem gören gümüş madenciliği şirketlerinin hisselerine de pozitif yansıdı.
ANALİSTLERDEN KRİTİK UYARI VE BEKLENTİLER
Gümüş fiyatları yılın ilk dönemindeki rekor seviyelerinden bir miktar uzak olsa da geçen haftayı yüzde 9,9'luk önemli bir artışla tamamlamayı başardı. Ancak piyasa uzmanları yatırımcıları temkinli olmaya çağırıyor. BMO analistleri gümüşün endüstriyel bir emtia olduğuna vurgu yaparak dikkatli olunması gerektiğini belirtirken, Moody’s analistleri de son dönemdeki geri çekilmelerin fiyatlar üzerinde baskı yaratmaya devam edebileceğine işaret etti.
2026 YILI İÇİN 90 DOLAR ÖNGÖRÜSÜ
31 Ocak’ta yaşanan sert satış dalgasıyla 65 doların altına kadar sarkan gümüşte, büyük bankaların gelecek tahminleri umut verici görünüyor. Bankacılık devi JP Morgan, gümüş fiyatları için kısa vadede 75-80 dolar bandında güçlü bir taban oluştuğunu ifade etti. Bankanın analizlerine göre, gümüşün 2026 yılı içerisinde toparlanmasını sürdürerek 90 dolar seviyelerine doğru emin adımlarla ilerleyeceği öngörülüyor.
dunya.com