İlk 1000 Gün Şekersiz Beslenen Bebekler Daha Sağlıklı
Paylaş

İlk 1000 Gün Şekersiz Beslenen Bebekler Daha Sağlıklı

Ekleme: 01.11.2024 13:10 Güncelleme: 30.05.2026 23:18

İlk 1000 günde şekersiz beslenen bebeklerin obezite riskinin %30 azalması ve yaşam boyu sağlık avantajı elde edilenlerin araştırılmasıyla ortaya kondu.

Dünyada yapılan pek çok bilimsel araştırma, erken yaşlarda şekere maruz kalmayan bebeklerin sağlık açısından avantaj gösterdiğini gösteriyor.

Science dergisinde yayınlanan bir verilere göre, doğduktan sonraki ilk 1000 gün boyunca şeker tüketilmeyen bebekler, yaşam boyu sağlık açısından öne çıkan ve obeziteye yakalanma riski yüzde 30 oranında azalabiliyor.

ERKEN DÖNEM BESLENME METABOLİZMAYI ETKİLİYOR

İki olgunluğa ulaşana kadar şekersiz bir beslenme programı uygulayan bebeklerin sağlıklı bir metabolizmaya sahip olma ihtimali daha yüksek. Bilim insanı, erken dönemde kazanılan şeker alışkanlığının yaşam boyu devam edebileceği konusunda uyarlıyor.

TARİHSEL VERİLER ŞEKERİN ETKİLERİNİ GÖZLER ÖNÜNE SERİYOR

İkinci Dünya Savaşı'nın ardından İngiltere'deki “şeker karnesi”nin sona ermesiyle şeker tüketimi hızla artış gösterdi. Güney California Üniversitesi'nin araştırmasında, sınırlı şeker tüketen bebeklerin obeziteye yakalanma riskinin yüzde 30 daha az olduğu ortaya çıktı. Science dergisinde yer alan bir diğer çalışma, şeker karnesi döneminde hamile kalan annelerin bebeklerinde tip 2 diyabet riskinin yüzde 35, yüksek tansiyon riskinin ise yüzde 20 daha az olduğunu gösterdi.

ERKEN DÖNEM ŞEKER TÜKETİMİNİN UZUN VADELİ ETKİLERİ

Uzmanlardan Tadeja Gracner, erken yaşta şeker tüketiminin yaşam boyu metabolizmayı artıracağını belirterek, “Şeker tüketiminin erken dönemde en az çocukların sağlıklı bir başlangıç ​​yapmasını sağlar” diyor. Erken yaşta şekersiz bir beslenme, sağlıklı bir metabolizmanın sağlanmasında etkili bir faktör olarak öne çıkıyor.

 

Haber Merkezi

Yorum Yap

* Güvenlik gereği ip adresiniz saklanmaktadır. 3. şahıslara kesinlikle paylaşılmamaktadır.