OMÜ'den sağlık ordusuna 365 yeni hekim
Paylaş

OMÜ'den sağlık ordusuna 365 yeni hekim

Ekleme: 26.06.2026 19:03 Güncelleme: 26.06.2026 19:04

Ondokuz Mayıs Üniversitesi (OMÜ) Tıp Fakültesi 48. Dönem mezuniyet töreninde, Türkçe ve İngilizce programlardan mezun olan 365 hekim diplomalarını aldı.

Samsun Ondokuz Mayıs Üniversitesi (OMÜ) Tıp Fakültesi, Türkiye'nin sağlık altyapısını güçlendirecek nitelikli hekimler yetiştirmeye devam ediyor. Fakültenin 48. Dönem Mezuniyet Töreni, OMÜ Yaşam Merkezi'nde büyük bir coşku, gurur ve zaman zaman duygusal anların eşliğinde gerçekleştirildi. Yıllar süren zorlu ve meşakkatli eğitimi başarıyla tamamlayan 365 genç hekim, törende meslek yemini ederek diplomalarına kavuştu.

Bu yılki mezuniyet tablosunda; Türkçe Tıp Programı'ndan 295, İngilizce Tıp Programı'ndan ise 70 öğrenci mezuniyet sevinci yaşadı. Türkçe Tıp birincisi Zeynep Sarı Diri ile İngilizce Tıp birincisi Mert Ali Yıldırım, başarı belgelerini aldıktan sonra geleneksel fakülte kütüğüne isimlerini çaktılar. Dönem birincisi Diri, kürsüden yaptığı konuşmada tıp dünyasının kanayan yarası olan sağlık çalışanlarına yönelik şiddetin son bulması için kararlı bir çağrıda bulundu.

DEPREMDE KAYBEDİLEN SIRA ARKADAŞLARINA DUYGUSAL VEFA

Mezuniyet töreninde buruk ve hüzünlü anlar da yaşandı. 6 Şubat depremlerinde hayatını kaybeden OMÜ Tıp Fakültesi öğrencisi Zeynep Sena Yıldız, dönem arkadaşları tarafından unutulmadı. Mezuniyet alanında onun için ayrılan özel bir sandalyeye Yıldız'ın fotoğrafının yer aldığı çerçeve ve beyaz çiçekler bırakılarak anlamlı bir vefa örneği sergilendi. Sıra arkadaşlarının bu jesti, salondaki ailelere ve akademisyenlere duygusal anlar yaşattı.

"ÖĞRENME SÜRECİNİZ ASIL ŞİMDİ BAŞLIYOR"

Törenin açılış konuşmasını gerçekleştiren OMÜ Tıp Fakültesi Dekanı Prof. Dr. Murat Danacı, tıp eğitiminin sadece teorik bilgi edinme süreci olmadığını, empati ve özveriyle yoğrulmuş bir yaşam biçimi olduğunu vurguladı. Mezunlara seslenen Danacı, şu ifadeleri kullandı:

Kendinizi Sürekli Yenileyin: "Bilimsel gelişmeler baş döndürücü bir hızla ilerliyor. Öğrenme sürecinizin burada sona ermediğini; aksine, asıl şimdi başladığını asla unutmayın. Kendinizi sürekli yenilemeli, araştırmalı, sorgulamalı ve evrensel bilgi birikimine katkıda bulunmalısınız. Ondokuz Mayıs Üniversitesi sizin daima yuvanız kalacaktır."

"YAPAY ZEKANIN ŞEKİLLENDİRDİĞİ YENİ BİR DÜNYADA GÖREV YAPACAKSINIZ"

OMÜ Rektör Yardımcısı Prof. Dr. Çetin Kurnaz ise Tıp Fakültesi'nin üniversitedeki 19 fakülte içinde doğrudan insan hayatını merkezine alan en özel kurumlardan biri olduğunu ifade etti. Genç doktorları tebrik eden Kurnaz, "Burada çok nitelikli bir eğitim aldınız. Önünüzde uzmanlık sınavları var. Ancak sonrasında yapay zekanın, büyük verinin ve hızla gelişen teknolojilerin şekillendirdiği yeni bir dünyada görev yapacaksınız. Bu değişime ayak uyduran hekimler olacağınıza inancım tamdır" şeklinde konuştu.

Protokol konuşmalarının ardından 365 taze hekime diplomaları takdim edildi. Hep birlikte coşkuyla ‘Hekimlik Andı’nı okuyan doktorlar, kep fırlatarak mesleğe ilk adımlarını attılar.

 

İhlas Haber Ajansı

Yorum Yap

* Güvenlik gereği ip adresiniz saklanmaktadır. 3. şahıslara kesinlikle paylaşılmamaktadır.