Samsun Büyükşehir Belediyesi, kentin merkez ilçelerinden İlkadım'da altyapı güvenliğini en üst seviyeye çıkaracak devasa bir projeyi hayata geçirmek için sahaya indi. SASKİ Genel Müdürlüğü tarafından yürütülen çalışma ile şehrin atık su yükünü taşıyan ana damarlar, modern ve yüksek kapasiteli sistemlerle baştan aşağı yenileniyor.
2 BİN 433 METRELİK DEV HAT
Toplam 153 milyon 614 bin 441 TL sözleşme bedeline sahip olan proje kapsamında, 2 bin mm çapındaki betonarme borular kullanılacak. Toplam uzunluğu 2 bin 433 metreye ulaşacak olan bu devasa hattın, bölgenin atık su taşıma kapasitesini önemli ölçüde artırması hedefleniyor. Yapılan planlamaya göre, inşaat sürecinin 180 gün içerisinde tamamlanarak sistemin tam kapasiteyle devreye alınması öngörülüyor.
ÇALIŞMALAR TM1 NOKTASINDAN BAŞLADI
Projenin başlangıç noktası Mert Irmağı kenarında bulunan atık su terfi merkezi (TM1) olarak belirlendi. Ekiplerin hummalı bir çalışma yürüttüğü hattın varış noktası ise Samsun Devlet Opera ve Balesi önü olacak. Bu güzergah boyunca döşenecek olan dev borular, şehir merkezinin ana taşıyıcı sistemini güçlendirerek altyapı kaynaklı olası sorunların önüne geçecek.
"GÜNÜ KURTARAN DEĞİL GELECEĞİ İNŞA EDEN YATIRIMLAR"
Şehrin büyümesini sürdürülebilir altyapı hamleleriyle desteklediklerini belirten Samsun Büyükşehir Belediye Başkanı Halit Doğan, çalışmanın stratejik önemine değinerek şu ifadeleri kullandı:
"Samsun’umuz büyüyor, gelişiyor. Biz de bu büyümeyi güçlü ve sürdürülebilir bir altyapıyla desteklemek zorundayız. İlkadım’da başlattığımız bu kolektör hattı, şehir merkezimizin ana taşıyıcı damarını güçlendirecek stratejik bir yatırımdır. 2 bin milimetre çapındaki dev borularla inşa edilen bu hat, sadece bugünün değil, yarının Samsun’una da hizmet edecek. Şehrimizin her noktasında planlı, mühendislik hesapları yapılmış ve uzun vadeli çözümler üretiyoruz. Altyapıyı güçlendirmeden üstyapıda kalıcı başarı sağlanamaz. Biz günü kurtaran değil, geleceği inşa eden yatırımlar yapıyoruz."


SBB Bültenidir


