Türkiye'nin kış turizminde bir marka haline gelen ve dünyanın en güzel demiryolu rotaları arasında gösterilen Ankara-Kars hattında hizmet veren Turistik Doğu Ekspresi, 2025-2026 kış sezonunu başarıyla tamamladı. Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, kış dönemi boyunca ekspresin binlerce seyahatseveri Anadolu'nun eşsiz doğasıyla buluşturduğunu duyurdu.
10 BİNİ AŞKIN YOLCU AĞIRLANDI
Bakan Uraloğlu'nun yaptığı yazılı açıklamaya göre, TCDD Taşımacılık AŞ tarafından işletilen tren, bu sezon toplam 10 bin 166 yolcuya hizmet verdi. 22 Aralık 2025 tarihinde seferlerine başlayan ekspres, karşılıklı olarak toplam 60 sefer gerçekleştirdi. Sezonun son seferi ise 3 Mart tarihinde Kars'tan Ankara yönüne yapılan yolculukla noktalandı.
KÜLTÜREL DURAKLARLA ANADOLU KEŞFİ
Turistik tren, sadece bir ulaşım aracı değil, aynı zamanda hareketli bir kültür rotası olarak hizmet sundu. Yolculuk boyunca;
-
Ankara-Kars yönünde: Erzincan'da 2,5 saat, Erzurum'da 4 saat,
-
Kars-Ankara yönünde: İliç'te 3 saat, Divriği'de 2,5 saat ve Sivas'ta 3 saatlik molalar verildi.

Bu turistik duruşlar sayesinde yolcular, güzergah üzerindeki şehirlerin tarihi ve kültürel mirasını yerinde görme fırsatı yakaladı. Bugüne kadar bu eşsiz deneyimi yaşayan toplam yolcu sayısı ise 91 bini aştı.
ÜNİVERSİTELİ GENÇLER DEMİRYOLUYLA TANIŞTI
Bakanlık tarafından düzenlenen U-FEST etkinlikleri kapsamında bu yıl gençler de unutulmadı. Çekilişle belirlenen 126 üniversite öğrencisi, ekspreste misafir edilerek demiryolu sektörünü yakından tanıma şansı buldu. Bakan Uraloğlu, gençlerin vizyonuna önem verdiklerini belirterek, "U-FEST Gençliği ile Turistik Doğu'da Buluşuyoruz temalı çalıştaylarla öğrencilerimizin yolculuk deneyimini zenginleştirdik. Onların geri bildirimleri demiryollarının geleceği için bizim için çok kıymetli," değerlendirmesinde bulundu.
Anadolu Ajansı