Samsunspor Başkanı Yüksel Yıldırım’a yapılan çirkin ve haddini aşan sözleri önce kınıyor sonra da bu sözleri söyleyen Barış Göktürk’e iade ediyorum.

Kulüpler Birliği toplantısında Fenerbahçe yöneticisi Barış Göktürk’ün, Samsunspor Başkanı Yüksel Yıldırım’a yönelik sarf ettiği ‘Seni burada döverim, ağzını burnunu kırarım’ tehditleri ve ‘devşirme’ ithamları, sadece başkanımıza değil, tüm Samsun şehrine yapılmış açık bir saygısızlıktır.
***
Samsunspor Başkanı asla yalnız değildir.
Bu Barış efendi belli ki acemi daha toy.
Acemi olmasaydı, bu sözleri söyleme deli cesaretini kendinde bulamazdı.
Acemi olmasaydı, bu ülkenin Atatürk armasını taşıyan Kulüp Başkanına bu tür edepsizce konuşmayı yapmazdı.
Yakıştı mı?
***
Samsunspor başkanı Yüksel Yıldırım sindire sindire futbolu özümsüyor.
Kendi deyimiyle; ‘Futbol dünyasında önce çıraktım, sonra kalfa oldum şimdi de ustalık dönemindeyim!’ dedi.
Fakat; Fenerbahçe’nin acemi yöneticisi Barış Göktürk henüz bence çırak bile değil.
Daha yeni bu alemde…
Daha çok ekmek yemesi ve toz yutması gerekiyor.
***
Çıraklık, kalfalık ve ustalık işini benim kadar hiç kimse bilmesin.
26 yılda ustam İsmail Başaran tarafından hepsini gördüm, kör gibi hissettim ve de yaşadım.
Hiç, yağmurda iliklerinize varıncaya kadar saatlerce koşup ıslandınız mı?
Hiç, ustanız tarafından kuşandırıldınız mı?
Hiç, yaptığınız mesleğin duayenlerinin hepsinin olurunu aldınız mı?
Hiç, hayatta her şeyin ustanın bir sözünden ibaret olduğuna kanaat getirdiniz mi?
Hiç, ustaya bağlı kalıp, teslim olup gözünüzü hayata kararttığınız oldu mu?
Ben bunların hepsini yaşadım!
Ustaya saygı, ustalık mesleğine saygı ve de haddini bilmek, edep yani…
***
Futbol camiası Barış Göktürk’ü konuşuyor.
Düne kadar adını bileniniz var mıydı bu kadar?
Cevap verilecek ciddiye alınacak adam değil.
Rahat olun.
‘Edebim el vermez edepsizlik edene. Susmak en güzel cevap edebi elden gidene!’
Şunu da yazmak isterim; ‘ Edepli edebinden susar edepsiz ben susturdum zanneder!’ (Mevlana)
***
Fenerbahçe camiası rüştünü ispatlamış önemli bir camia.
Bunun farkındayız.
Fakat; herkes kapısının önündeki hadsize haddini bildirecek.
‘Haddini bilmeyene haddini bildirmek garibe don giydirmek kadar sevaptır!’ derler bizim orda.
Fenerbahçeli yönetici Barış Göktürk’ün önce Büyük Samsunspor Kulübü Başkanı Yüksel Yıldırım’dan sonra da; Atatürk’lü armanın büyük taraftarından bir özür borcu var.
Haddini bil…