Şeytan mantıktır. Kör mantık. Sonunu görmeyen. Çürütüldüğü yerlerde yalanlara inandırarak diriltir kendini akılda. Israrla devam eder kör gidişine. Sevgi gözdür. Onda sevgi yoktur. Ne renklerden haberi vardır, ne armoni duyar duygularında. Israrla kurar mantığını. Çok mantıklı gelir fısıldadıkları. Çok akıllıca. Vicdanı hesaba katmazsan. Vicdan sevgiyle yaratılan. Vicdanda rahat eder insan. Akıl kurtulur yükünden kendini bulur.
Tanrı şeytandan kurtulmak için insanı yaratmıştır. İspat olsun diye. Şeytan bildiğini sanır. Ona bilmediğini kanıtlamak için. İnsan aklın da üstündedir. Vicdandır. Akıl o vicdana hizmet etmek için ordadır. Akıl vicdanı yaratan ustadır.
İnsana gram duygusuzdur şeytan. Samimiyetten eser yoktur. Mükemmelin peşinde;insanı, insanlığıyendiği mükemmel bir evren umar.İnsan şeytanı dışarda zanneder. Onun keçi ayaklı, keçi sakallı, boynuzlu, kırmızı suratlıolmasını umar. Onu olabilecek en korkunç şekilde tasavvur eder. Oysa o bazılarının içindedir. Sinir sistemine işlemiş, kişiyi ele geçirmiştir. Avlayacağı insanları duygularını öldürdükleriyle avlar. Ve o genelde çok cazip, çok güzel görünür göze. Sana yardım edeceğini söyleyerek başlar söze.
Yardımı duyunca insan dilenciye döner. Tanrıdan istemeyi unutur. Elini verip kolunu kaptırır. Korkunç bir minnetle uyanır. Minnet iyilik değil kötülüktür. Minnetle kul, köle edilir. Paranın kulu, makamın kölesi olunur. Artık onsuz bir yaşam yoktur. Ufak bir iyilik oltada menfaat. Yersiz bir iyilik. Fısıltılarla sağlanan zamansız bir rahatlık. Kişinin kendiliği ve yaşamı berbat olur. Orda duyulabilecek mücevherattan sevgi kalmaz.
Yaşam duygusuz yaşanmaz. Duygusuz insan kin duyar, nefret eder, saldırır, savaş açar. Duyguları yok edilenartık hastadır, cehennem hastanesine yatırılmak üzere. Rahatı sevmez duyguları olmayan. Rahatsızdır. İyiyi görmez. İyi olanları kıskanır. Haset eder, fırsat kollar, intikam alır. Tam bir şeytan eseri olur. Oysa insanı; şeytan değil, vicdanı yaratmalıdır. İnsan şeytana değil, şeytan insana secde edip uymalıdır. Uyan uyduğu şeye benzer. Ancak kendisini bulan, ona dokunabilir. Onu yontup, kırıp şekil verebilir. Kendini ele geçirilmiş aklın akışına bırakan hırsların esiri olmuş bir şekildekıyıya vurur. Bunlar bilinçaltından yüzeye çıkan davranışlardır.
Barışın savaşla geleceğine inandırılmış insan kandırılmıştır. Varlığın hırsızlıkla yapılanabileceğine inanan aldanmıştır. Mükemmelin iyi ve yeterliden daha muhteşem olduğunu sanmıştır.Sanmak sanrıya inanmaktır. Sanmak kafada yaratılmış halüsinasyonların kölesi olmaktır. Halüsinasyonlar ki kişiye gün yüzü göstermez, eziyet ederler. Onları dağıtacak sevgidir.
Yalan söyleyerek doğrular savunulacak. Öyle mi? Yalan bir tarihle insanlık yaratılacak? Bu mu? İnsana zarar veren ne varsa ahlaka uydurulacak? Dürüstlükten uzak insan romanları bestsel olacak.Yaşamında emeksizkahramanlaryaratılacak? Öyle mi? Tanrı da bir sanrı olduğuna inansın bari sırf şeytan hatırına, tanrı aldatılacak öyle mi?
Şeytanın amacı hiçliktir. Hiçlikte kim olduğuyla tanışmamak. Kimse insan değilseşeytan da şeytan olmayacaktır artık. Asalet yoksa, şeref yoksa, haysiyet yoksa, orda şeytan olarak tanımlanacak bir şey de kalmayacaktır.
İnsandan şeytan yapmak; yaratmak değil, var olan ne varsa yok etmek içindir. Onu yokediciliğinden tanırsın. Onun cenneti hiçliktir. Acı çektirerek duyguları yakar yok eder, acı çektirerek hiçliğe sürükler, vakit kaybettirerek insanlarda yetenekleri körler. Sonucun kötü olması haksızlıktır. İnsanların haksız olmasını umut eder.
Şeytan akıllanmanın eşiği. İnsanı irade sahibi yapar. Şeytanını yenen, ele geçirilmiş aklını yenen, kendisine fısıldayanı yenen yok mu? İradesini güçlendiren, nefisini tatlandıran.
Her şeyi bilen şeytan. Aslında bir bok bildiği yoktur. Akıl uydurma organıdır. Dünyada hiçkimse hiçbir şey bilmemektedir. Sadece anlam vardır. Anlamlandırmakta ve o anlamla anlamaktadır. Anladığı şekilde yaşamaktadır. Yaşadığı şekilde kendini yaratmaktadır.
Şeytana ihtiyaç var, kötülüğe ihtiyaç olduğu kadar. Şeytana ihtiyaç var acıya ihtiyaç kadar. İnsanın şeytana ihtiyacı var, tatlının, iyinin ne olduğunu anlamak için. Başkalarının şeytani fikirlerini anlamak, onlardan kurtulmak içindir şeytan. Şeytan insanın yardımcısıdır, kişiyi irade sahibi yaparsa,kişi şeytana direnir, uymazsa. Karanlığı tatmayan aydınlığasevinmez. Hastalığı yaşamayan sağlığınaşükretmez. Ölmezse insan çığırından çıkar.
İyi iyidir, yeterlidir. İyinin ötesi kötülüktür. Kötülüğü mükemmellik olarak adlandıran sevgiden mahrum körler yaratır. İnsan yaratılmışlardaki iyiliği sevgiyle görür. Kötülük insanın insanlık dengesini altüst eder. Kötülüğü yaşıyorsan birileri bir yerlerde mutlaka mükemmeli arzuluyordur.